Noteringar från styrelsemötet den 3 Maj

Dike grävt längs Brantelid och förbättring av befintligt dike vid Vångavägen är klart

Stödkanter har lagts på stora delar av vägnätet för att skydda vägen från att spricka.

Brevlådeställ är inte påbörjade och styrelsen letar fortsatt efter entreprenör som kan utföra detta.

Sophantering Lärkvägen diskuterades på mötet och fastighetsägare på Lärkvägen kommer kallas till separatmöte om detta.

2 svar på ”Noteringar från styrelsemötet den 3 Maj”

  1. Jag är nyfiken på hur arbetet med stödkanterna har gått till. Jag noterar nämligen att delar av kanten utanför oss (Axelia 28) inte fått en ny stödkant. De har skrapat kanten men inte lagt på något grus. Kanske det inte behövs, det vet jag inte, men då jag såg när de lade dit den kunde jag konstatera att lastbilens flak inte gick under trädgrenarna i sitt uppfällda läge i sista backen upp mot brevlådorna. Därför avbröt han där. Är det inte rimligt att de i så fall löser det på annat sätt. Just nu har de ju bara struntat i en sträcka på 15-20 meter på grund av detta. Det förklarar dock inte varför det saknas kant även längs den plana delen av vägen.

    Svara
    • Hej Anders!

      Det är två olika saker. Bobergs gräv har tagit bort grässvål där det har funnits möjlighet att göra det för att frigöra asfalten. Sedan har Rutgers Åkeri lagt stödkant på alla delar som de bedömde att det var möjligt att lägga på och att det gör nytta. Alltså finns det sträckor som endast är frigjorda från gräspåväxt. Om han inte har kunnat köra där pga träd så förstår jag att han inte har lagt. Vi har inte hört något om det men ska titta på om det är värt att göra en insats för att täcka upp.
      MVh Styrelsen

      Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.